Red Harbour Safe Haven for Startups

10 Punten voor Succes

1. De bedrijfsmissie is gebaseerd op een droom met sterke waarden

De bedrijfsdroom is verbonden met waarden die de wereld een betere wereld maken om in te leven. Bijv. de wereld duurzamer maken, mensen gezonder maken, mensen redden van armoede, veiligheid creëren, vrijheid van meningsuiting mogelijk maken, mensen gelukkig maken, dingen beschikbaar stellen voor iedereen, dingen gemakkelijker maken, .... Dit gaat een stap verder dan zeggen dat een bedrijf een mission statement nodig heeft. We denken dat de missie moet worden verbonden met een reeks bedrijfswaarden die de wereld een betere wereld maken. Het bedrijf toont zijn waarden op authentieke wijze.

2. Leiders en medewerkers leven de droom en waarden van het bedrijf

Dit punt lijkt misschien overbodig als een bedrijf is gebaseerd op een droom en sterke waarden, maar dat is het niet. Dit punt gaat over doen wat je zegt te doen. De droom en waarden van het bedrijf zijn niet alleen voor beeld-, marketing- en reclamedoeleinden. Elke beslissing of actie die een bedrijf doet, komt voort uit de droom en waarden van het bedrijf. Leef continu uw droom en waarden. Dit is vooral belangrijk bij uitdagingen, b.v. als aandeelhouders meer omzet of winst willen. Heb je de moed om de druk te weerstaan? Zo niet, dan zijn jouw waarden misschien niet sterk genoeg!

3. Groei is meer een reis dan vasthouden aan het plan

Je hebt geen controle over je omgeving. Je kunt op zijn best een geweldige influencer zijn. Concentreer je op wat jekunt beïnvloeden. De realiteit is dat de omgeving continu verandert. Het is belangrijk dat je snel kunt reageren op veranderingen. Creëer langetermijn- en kortetermijndoelen en pas je continu aan. Je weet niet echt wat jouw klanten echt willen (en wat ze bereid zijn te betalen) als je dit niet daadwerlijk bij jouw klanten heeft gevalideerd. Groei is is voor een belangrijk deel gebaseerd op het reactievermogen op veranderende omstandigheden.

4. Voortdurende validatie van het bedrijf en zijn producten

Dit punt gaat over het continu betrekken van jouw klant. Het gaat er ook om dat jegeen geld, tijd en energie verspilt aan dingen die klanten niet willen. Je wilt alleen functionaliteit bouwen waar de klant voor wil betalen. Anders ontwikkel je ongewenste functionaliteit. De enige manier om dit te doen, is door jouw klant vooraf en continu tijdens de ontwikkeling te betrekken. Gebruik kwantitatieve gegevens om het gebruik van het product te valideren. Door geen geld, tijd en energie te verspillen krijg je een belangrijk voordeel ten opzichte van jouw concurrenten.

5. Leiders en medewerkers zijn bekwame professionals

Bekwame professionals zijn slimme werkers. Ze hergebruiken werk dat al is gedaan en passen industriestandaarden toe. Ze ontwikkelen alleen waar de klant voor wil betalen. Bekwame professionals zijn uitstekende teamspelers. Het is de rol van de bedrijfsleiders om effectieve professionele teams te creëren. Een bedrijf dat aan een droom werkt, trekt de beste professionals aan.

6. Veel kleine stappen zorgen voor grootse resultaten

Verminder de complexiteit van de ontwikkeling en ontwikkel alleen waarvoor klanten willen betalen. Dit kan alleen worden bereikt door kleine stapjes te nemen. Klanten kunnen niet goed voorspellen welke functionaliteit ze zullen gebruiken. Ze doen het het beste voor de functionaliteit die het meest gewenst is. Werk daarom samen met de klant en vraag continu naar de meest gevraagde functionaliteit waarvoor ze bereid is te betalen.

7. Werk met plezier in een houdbaar tempo

Een bedrijf ontwikkelen is als een marathon lopen. Vind de hoogste snelheid die u lange tijd vol kunt houden. Je levert de beste resultaten en bent het meest creatief als je in vorm bent. Als je te langzaam gaat, win je niet. Als je te snel gaat, raak je uitgeput. Vind de snelheid die het beste bij jepast. Bedrijven hebben van nature de neiging om zichzelf met teveel werk te belasten. Door in kleine stapjes te werken en korte termijn doelen te stellen, zorg je voor een optimaal tempo voor groei en ontwikkeling en voorkom je overbelasting. Een overbelasting van werk maakt een bedrijf ondoelmatig. Neem genoeg momenten voor de plezier. Plezier geeft je een extra hoeveelheid energie. Neem je bedrijf serieus, maar overdrijf het niet. Neem genoeg tijd voor plezier. Werk hard, speel hard!

8. Leren is een geïntegreerd onderdeel van dagelijkse routines

Als je succesvol wilt zijn en blijven, moet je je aanpassen aan de veranderende omstandigheden. Dit lukt alleen als je continu leert en je aanpast.

9. Wees moedig en transparant

Vind jouw droom en jouw manier om deze te realiseren. Mogelijk heb je een andere droom dat afwijkt van de mainstraim en moet je ook anders dan de mainstream handelen om deze droom te realiseren. Daarom moet je moedig zijn om je eigen pad te volgen en met weerstand om te gaan. Vind je eigen volgers. Wees transparant over jouw keuzes en anderen zullen je begrijpen en volgen..

10. Focus en geef niet op

Om een ​​succesvol bedrijf te creëren, is kracht nodig. Op de weg van groei zul je veel hindernissen en onverwachte omstandigheden tegenkomen. Succesvolle leiders kunnen ermee omgaan en gefocust blijven. Zeker als ze problemen aanpakken die andere bedrijven niet kunnen oplossen, creëren ze een unieke positie in de markt en worden ze zeer succesvol. Door een sterke focus en groot doorzettingsvermogen kun je geweldige resultaten bereiken.

NL  -  UK